Kilometers vreten of hoe makkelijk een stukje plastic is

Slechts 1600 kilometer hebben we voor de boeg die we in twee etappes willen overbruggen. Op aanraden van een collega proberen we de eerste dag zo ver mogelijk te komen en hebben we een hotelletje in de buurt van Bordeaux geboekt. Al in de vroegte een tweetal potentiële hordes: Antwerpen en Lille. De eerste nemen we zonder al te veel problemen (gebeurt me niet zo vaak), de tweede blijkt een stuk lastiger, we zijn er dan ook midden in de spits. Ruim een  uur vertraging, de volgende keer ook maar omheen rijden dan.
IMAG1999_sml

Als we de files rond Rijsel uit zijn komt wellicht de grootste verrassing. We besloten met een grote boog om Parijs te rijden en dat levert, zelf op een doordeweekse dag compleet lege wegen op. Drukte is niet leuk, maar het houdt je wel wakker.  Zelden hadden we meer moeite de ogen open te houden. Des al niet te min komen goed in Bordeaux aan.

Nou ja bijna helemaal goed, want op onverklaarbare wijze blijkt na een stop de creditkaart verdwenen en pas dan blijkt hoe handig het is dat ding niet te verliezen. In de auto een nieuwe aanvragen met een brakke telefoon verbinding schiet niet echt op. Tol betalen met een net iets te scherp gevouwen  20-je gaat ook niet zo goed (bovendien ben daarmee ben je meteen een belangrijk deel van je cash kwijt). Hopen dat je ergens kunt pinnen en dat het tankstation en  Hotel Meastro accepteren maakt dat je en-passent leert relativeren. Zal vast goed komen (en dat komt het ook).

IMAG2006_sml

De wijn en het eten zijn goed in Bordeaux net als het bed. Fris en fruitig starten we met etappe twee. Op naar Spanje. Wederom saaie snelwegen de laatste 200 km in Frankrijk, maar in de buurt van de Spaanse grens begint het werkelijk ergens op te lijken:  draaien en keren, omhoog en omlaag, mooie uitzichten. Helemaal goed. Zoals voorspeld gaat het allemaal niet zo snel meer, maar we komen veel vroeger dan gepland aan in Llanes, onze bestemming. Een prima reis met slechts een kleine hick-up.

IMAG2015_sml

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *